فرسایش در روتور کوبیت تنها یک پدیده ی تدریجی نیست؛ اغلب مجموعه ای از عوامل هم زمان مانند خوراک ناهمگون، تنظیمات نادرست دهانه، کیفیت پایین چکش ها و حتی نصب غیراصولی یاتاقان ها دست به دست هم می دهند تا عمر مفید قطعه را کوتاه و هزینه توقفات را چندبرابر کنند.
رویکرد نوین به تعمیر روتور کوبیت یعنی حرکت از «تعمیر واکنشی» به «بازسازی پیش گیرانه و مهندسی شده»:
اول، با ارزیابی سیستماتیک عیب (NDT، پایش لرزش/جریان، و آنالیز الگوی سایش) تصویر دقیقی از وضعیت می سازیم؛
دوم، با انتخاب فرآیند بازسازی متناسب با محل خرابی (HVOF برای ژورنال ها، هاردفیسینگ برای نواحی ضربه ای) شکل و خواص سطح را بهینه بازمی گردانیم؛
سوم، با ماشین کاری دقیق و بالانس دینامیکی، خطاهای هندسی و دینامیکی را حذف می کنیم تا لرزش و تنش سیکلی به حداقل برسد.
نتیجه ی این چرخه، افزایش پایداری دانه بندی، کاهش مصرف انرژی، و برنامه پذیر شدن تعمیرات است به ویژه در خطوطی که با خوراک سیلیسی سخت کار می کنند و کوچک ترین انحراف عملیاتی، هزینه ای نامتناسب تحمیل می کند.